Rhyme on Time

Rese√Īa escrita por¬†Tatevik Abrahamyan

CASTELLANO:

El pasado mi√©rcoles 18 de enero, Mr. Fluency MC, profesor , DJ y youtuber,¬† vino a nuestro instituto para ense√Īarnos ingl√©s de una manera diferente mediante un taller llamado¬† ‚ÄúRhyme on Time‚ÄĚ.

Primero nos habl√≥ un poco acerca de su vida. Cuando era m√°s joven fue DJ y despu√©s se adentr√≥ en el mundo de la ense√Īanza. Actualmente,¬† Fluency MC ha visitado diecinueve pa√≠ses distintos realizando su show y √©sta era la cuarta vez que visitaba Espa√Īa.¬† A pesar de ser estadounidense lleva varios a√Īos viviendo en Par√≠s.

Para comenzar con el taller en s√≠, primero hizo una distinci√≥n entre el castellano y el ingl√©s. Seg√ļn √©l, el castellano es una lengua con un ritmo muy mon√≥tono, justo lo contrario al ingl√©s que tiene un ritmo m√°s marcado. Despu√©s nos cant√≥ tres canciones diferentes para explicar distintos conceptos te√≥ricos del ingl√©s ya que nos dec√≠a que aprender as√≠ es m√°s divertido y eficaz, y es un buen complemento a las clases.¬† El estilo musical predominante en sus canciones es el rap y ‚ÄúMake or do‚ÄĚ, ‚ÄúStick, stuck, stuck‚ÄĚ y ‚ÄúGet a life‚ÄĚ los t√≠tulos de las canciones.¬† Estas trataban de explicar la diferencia entre make y do, los verbos irregulares y los diferentes significados del verbo get respectivamente.

Personalmente me gust√≥ mucho el espect√°culo y me pareci√≥ una forma original y entretenida de aprender ingl√©s.¬† A alg√ļn alumno de 4¬ļ ESO y 1¬™ Bachillerato le cost√≥ soltarse pero otros lo dimos todo desde el principio y disfrutamos mucho la experiencia.

Pincha para ver un vídeo y algunas fotos

ENGLISH:

Last Wednesday, 18¬† January, Mr Fluency MC, a teacher, DJ and youtuber, visited our school to teach us English in a different way¬† through a workshop called ‚ÄúRyme on Time‚ÄĚ.

Firstly, he introduced himself. He was born and lived in the United States almost all his life. But nowadays he is living in Paris. He used to be a DJ when he was young and then started to teach English in New York. Currently, he performs this successful workshop which has taken him to nineteen countries. This was the fourth time he had visited Spain.

Then, he started the show by comparing Spanish and English languages.  For him, Spanish is a monotone language whereas English has a strong beat which makes it suitable for rap songs, the style of all of his songs.  The three songs he sang, entitled Make or do, Stick, Stuck, Stuck, and Get a life, tried to explain theoretical aspects. Namely, the difference between the verbs make and do, the irregular verbs and the different meanings of the verb get when combined with other words respectively.  He said that learning this way is more enjoyable and efficient.

Personally, I really enjoyed the show. It was an original and funny way to learn English. Although it took some students from 4¬ļ ESO and 1¬ļ Bachillerato a while to get involved in the issue, others were very active since the very beginning.¬† We really enjoyed the experience.